En titt i portföljen 10
Nu fyller vi en ny portfölj med lite allt möjligt. Den gamla blev full, men du hittar den här
Var positiv -må bra
I dag är det måndag, men inte hela veckan utan bara i dag. Tänk första dagen i en ny vecka. En vintervecka i januari och det är som det vore vår. Något är fel. Ja inte att det är måndag, men att det är januari.
Hoppas ni får en bra dag i dag och andra dagar också, men det tar vi en annan dag.
Var positiv -må bra
#1 Fast det är ett otäckt förkylningsväder
Det får vara vilket väder det vill för jag har fyra små valpar i en låda bredvid soffan 🐶
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Den här portföljen luktar nästa ny.
Vad skoj med valparna.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
ja det är väldans knepigt väder. -tycker extra synd om alla "söderlag" utan hall.
Då får vi se en massa fina bilder sen på lite valpar då 😛
Jag kan stoppa in valparna i en orange och blå tröja, är de kvalificerade för fototävlingen då?
Anna-Karin
#7 Du kanske ska ta andra färger med t ex lite gult i
Grönvitt ☝️
Jaha, ska vi ha regnbågskläder kanske - så modernt! 🥵
Anna-Karin
😉
Grönvitt skulle nog se ganska snyggt ut.
Fortfarande inte tillstymelse till vinter i vårt område. Jag bara ligger på soffan, slöar, läser, ser på TV och tar det lungt enligt order. Det är ganska tråkigt egentligen, men det finns ganska bra TV-program på dagtid framför allt i Animal Planet. Så jag är lite tacksam att jag just nu har möjlighet att se dessa program.
Var positiv -må bra
Det är hemskt tråkigt att vara hemma å glo.
Det gäller att hitta glädjeämnena om man nu kan se program där djuren kämpar för sin överlevnad i den extrema torkan som råder på vissa håll som glädjeämne
Var positiv -må bra
Angående vädret. Nu plötsligt tände någon strålkastaren uppe bland molnen
Var positiv -må bra
oj då 😮
Här är asfalten fortfarande blöt, men det börjar lätta upp här med faktiskt.
Solen skiner i Bollnäs ☀️
Anna-Karin
Våren är på G ☝️
😃
Det får den inte vara. Hela naturen går åt katten.
Var positiv -må bra
går åt katten 🤔🤔🤔
Naturen går åt helsicke. Inget stämmer för växter och djur längre.
Var positiv -må bra
jag vet, men jag försökte bara vara lite rolig eftersom du kallas för katten 😭
Hallå där kissen, dig känner jag igen :-)
Anna-Karin
Det gör du absolut. Tyckte den passade bra i den här tråden precis nu.
Var positiv -må bra
😂
I morgon återgår allt till vardagen. Barnen åter i skolan.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ja då sitter barnen i skolskjutsen på väg till skolan och nu ska jag ut på promenad med Bonzo, vår trofasta hund som följer med och vakar över oss i mörkret medan vi väntat på att skjutsen ska komma.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Och min bilbesiktning gick åt pipsvängen 😕
Och regnet det bara öser ner - 8 januari. På andra platser har det så kallt att isbjörnar och pingviner håller sig inomhus i djurparkerna.
Var positiv -må bra
Det skall tydligen komma snö och kyla på Fredag här i V-ås.
Då får du åka moppe innan för sen blir det väl att moppa snö😃
Var positiv -må bra
😂
#29 Vad synd.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#29 Det missade jag. Vad synd hoppas det går bättre nästa gång.
Var positiv -må bra
Januari -88 regnade det också och var barmark, vi gifte oss och det regnade och regnade och inne hade vi vattenskada.
Sitter och lyssnar på fyra ätande valpar, de smackar så härligt. De har en egen tråd inne på kennelsajten.
Anna-Karin
Tack katten..
Jag har ju en månad på mig att fixa felet, så det skall nog gå vägen.
I morse var det ljust ute halv nio och i eftermiddags var det ljust halv fyra. Plötsligt så händer det!
Anna-Karin
#38 Vad är det som händer - här regnar det bara. Ni har ju midnattssolen däruppe ju😃
Var positiv -må bra
#39 🤦♂️
Anna-Karin
😃
Tänk förra året vid den här tiden klagade man på snöröjningen. I år har man hittills inga klagomål att komma med. Inte en enda snö- eller isfläck. Ärligt talat vädret är konstigt. Undrar hur naturen mår.
Sköt om er
En lugn dag än så länge. Kjell fick skjuts av granne till rehab idag och får det tillbaka också. Så jag har inte behövt sätta mig i bilen idag. Passar på att städa nu när man är helt ensam hemma. Önskar er alla en bra fortsättning på dagen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Somnade till på soffan och när jag vaknade låg det något vitt äckligt på backen. Hoppas att det är borta nästa gång jag vaknar.
Anna-Karin
Och här vräker regnet ned 😕
God morgon gott folk.
Sitter här med en kopp kaffe samt inväntar min tid hos hjärtmottagningen idag. Äntligen så fick jag min tid och hoppas på en sån där ballongmojäng nu så att jag kanske slipper kärlkramp och hjärtinfarkter mer.
Snöblandat här idag och det kommer frysa på så det lär ju bli blixthalka som råder. -tur man är ledig några dagar nu. Idag kommer det en kvinna från fiskeforumet och skall hämta lite yngel av mig.
Perfekt då jag har ganska många yngel 
Önskar er en superfin dag och helg.
#46 Hoppas att Du får den hjälp Du behöver !!
Här har vi vitt på backen och -7 i luften. Onödigt.
Anna-Karin
I natt kom det massor av snö och i morse såg marken ut som den gjort hela vintern hittills. Alltså ingen snö. Snart ska jag iväg till min dietist. Jag lär väl bli utskälld. För mycket julmat.
Sköt om er
Nu har jag varit på jobbet och är hemma igen. Snart kommer barnen och då ska middagen vara klar. Önskar er alla en trevlig fredageftermiddag och -kväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
tack Gittan. -Hoppas ni får en lika fin kväll.
De yngre ska säkert se det tråkiga Fångarna på fortet på TV. Och de får säkert Kjell med sig.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hmmm tröttnade på det för massor med år sedan.
Jag skall iaf se bandyn på TV ikväll.
Det blir nog bandy för mig också. Får väl sitta solo i gillestugan och se matchen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Skulle ha varit och sett bandy live i kväll, men får nöja mej med att se matchen på TV.
Var positiv -må bra
och jag var så totalt slutpumpad så jag råkade somna i andra ☺️
Ja idag var det vitt ute när jag tittade i fönstret.. Nu får vi se hur länge det ligger kvar. Kort tid hoppas jag personligen.
Sköt om er
Nu har det kommit ännu mer snö. Kanske för att man ska känna lite stämning nu när de pratar Vasaloppet i teven. Själv funderar jag på om jag ska ge mig ut med elrullstolen och sladda omkring.
Sköt om er
När är det Vasaloppet då?
Maken och jag har precis kommit in efter en kylslagen promenad på knappt en timme. Skönt att komma ut och röra på sig men lite kallt med -11 och motvind. Nu blir det soffan framför TVn med dator och hundar resten av dagen.
Anna-Karin
Det börjar bli vinter, men när kan man åka skidor i skogen?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Måste kanske komma nån dm snö till för skogsåkning 🤔
Vaknade vid 18-tiden. Har ännu inte kollat vad det är för väder. Satt och tittade på tennis från 1 i natt till tolv idag. Så nu är dygnet vänt till 100 procent.
Sköt om er
Idag har jag en massa tid med arbetsuppgifter i jobbet som jag kan göra hemma. Här finns idag nu bara jag och vår hund. Kjell och numera själv till gymnastiken och är där idag. Barnen i skolan. Önskar er alla en riktigt bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
🐱Helt klart att ingen kan stoppa mej från att se Bajen i kväll. Annars är det en lugn dag med en fortfarande vit mark.
Var positiv -må bra
jag vet faktiskt inte om jag kan se bandy irl idag och det beror på en bråkande mage efter alltför mkt godsaker igår 😃
-önskar er en superfin dag
Här var det ett stort driftstopp på bredbandet i går men nu verkar det ha ordnat till sig. Puh! Snön faller så sakteliga men det blir inga mängder men snörök så det räcker och blir över.
Anna-Karin
Skönt att nätet är tebax så att du kan följa matcherna ikväll ☝️
Ja verkligen!
Anna-Karin
🐱Funkar inte nätet så får man ju abstinentbesvär.
Var positiv -må bra
Skoja inte. -jag klättrar på väggarna om jag inte har tillgång till nätet (spelar ingen roll om datorn är avstängd då vetskapen om icke nät räcker).
Nu har jag skaffat C-vitaminer - 5 kg apelsiner. Solen skiner och marken är vit. Tennis på teven. Busiga katter. Det är väl en bra dag. C-vitamin, sol, katter och sport.
Sköt om er
5kg 😮
En ny dag med nya utmaningar och händelser. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
🐱Lugn dag som övergår i en kväll med hockeyderby i AXA Sports Center Södertälje - Djurgården. Så i kväll är det hockey som gäller för min del
Var positiv -må bra
Här har vi bröllopsdag eller som maken säger, dagen då vi döpte Erika (vår yngsta). Snön faller, det verkar inte finnas något slut. Den är lättskottad och tur är väl det.
Anna-Karin
Snöandet har avtagit här och det känns helt okej för min del.
Vägvärket var ute och saltade tidigt i morse vilket tyder på att det kommer bli hyfsat temperatur samt uppehåll.
Önskar er en kanondag.
Imorgon kväll kan det bli livat på Sävstaås. Bollnäs möter Villa Lidköping och det senare laget fyller 80 år och bjuder sina supportrar på resan för att se matchen.
Anna-Karin
Hoppsan Kerstin..
Ja då får ni orangeblå skrika för fulla muggar. ☝️
Vuvuzela säger jag bara 😈
Anna-Karin
😂
🐱Vet ni en sak? Ja ni vet nog flera saker, men vet ni att det är ganska kallt ute i dag? Om ni inte visste det så säger jag det. Det är ganska kallt ute. Så nu vet ni alla att det är ganska kallt ute, men det visste ni säkert innan att det är ganska kallt ute.
Trots att det är ganska kallt ute hoppas jag ni har en bra dag i dag när det är ganska kallt ute.
Var positiv -må bra
😂
Ja och här snöar det för fulla muggar 😭
Hoppas på en bra dag för oss alla. Jag ska snart åka ill Hudik på styrelsemöte. Det snöar fortfarande om än inte på värsta viset. Hoppas hinna hem medan det är ljust. E4 är inte allt för rolig att köra nu.
Anna-Karin
God dagens..
Kommer få besök idag så det blir till att börja städa snart 😃
Kör försiktigt AK och jag önskar er alla en fin dag.
#83 Hälsa glada Hudik från mig
Vaknade en stund i förmiddags. Somnade om. Sovit bort dagen. Förkyld och hosta. Troligen feber då jag sovit så hårt. Katterna var inte så glada när jag väl kom upp. De nästan skällde ut mig - lådor och mat tack.
Krya på dig Leffe.
Säjer detsamma som #87 samt dessutom säjer jag natti natti till alla här inne.
Var positiv -må bra
Natti natti katten och alla andra
God Morgon! Undrar när det ska sluta att snöa? I dag ska vi förhoppningsvis sälja gammelbilen och beställa sommardäck till den nya. Nu ska jag mocka i valphagen, tur att de är så söta de små grisarna.
Anna-Karin
Nu ska jag in till jobbet. På hemvägen plockas barnen upp efter skolan så idag slipper de skolskjutsen hem. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
kanondag till er alla 🙂
Det har varit en otroligt lugn dag här hemma denna måndag. Min lilla sambo på jobbet och hennes barn i skolan. Lugnet försvann när alla kom hem huttrande och klagade på att det var kallt. Kallt - jag tyckte det var varmt och skönt inne. Sa det och alla tre tittade på mig: "Inne ja!" kom det från alla tre.
Hoppas ni också haft en lugn dag.
😃
Vända på dygnet finns ett uttryck. Här har dygnet verkligen vänt. Såg tennis på TV från midnatt till 11 i dag. Somade vid 13 och sov till för ungefär en timme sedan. Hur somna i natt?
Tvinga dig vaken till nästa kväll. Sen har du vänt tebax.
Bilen är såld och LG har gett med sig om TVn så vi ska få hämta ut en ny, av valfritt märke, på ElGiganten.
Anna-Karin
Välj Samsung ☝️
Det säjs Samsung är bra, men jag har alltid och är fortfarnade nöjd med phillips
Sitter här med Sessan i knät. Hon väntar på att jag ska gå till fåtöljen för att se tennisen i teven och lägga filten över mig så hon kan lägga sig under den.
Sköt om er
Samsung är bra, det har vi haft flera stycken. ElGiganten har en 55" Samsung till bra pris nu men maken tycker att den har lite klen webläsare jämfört med den vi hade, det ska vara Smart-TV. Eftersom herrn i huset är ledig i morgon så misstänker jag att vi går in genom dörrarna på butiken som första kunder för dagen.
Anna-Karin
Nu är det dags åka till jobbet igen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Kör försiktigt i halkan ☝️
Det har jag sagt till hon också.
👍
Ja det är halt på sina håll. Jag satte mig på baken två gånger i går. Får väl göra som seniorerna börja med dubbar under kängorna. De är vettiga - ja både dubbarna och seniorerna.
Var positiv -må bra
Nu ska jag faktiskt se tennis i TV:n
Jag sitter och glor på den.
Var positiv -må bra
Vi har hämtat ut en ny TV i dag. Bara att hålla tummarna för att den här ska funka bättre.
Anna-Karin
👍
-håller tummarna
Hoppas ni får tur den här gången. Tänk att se bandy-VM på storbild.
Var positiv -må bra
Tack ska ni ha. Sport gör sig bra på stor skärm.
Anna-Karin
God morgon, och snart god natt 😴😴
God Morgon och Sov Gott!
Anna-Karin
🙂
Jag har en TV på tror det är 22 tum
Var positiv -må bra
Idag har det varit aningen halt på sina ställen. Det är skönt med bra mönster på bildäcken.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Lördagen går i lugnets tecken med en mysig hemmakväll med pojkvännen framför TV med en film i DVD:n.
Var positiv -må bra
Låter härligt katten 👍
Själv har jag inget planerat utan det bero på om vinterkräksjukan light gått över eller ej.
#118 Vad bra att du själv tycker du ska ta det lungt. Vad har du bestämt för film?
#120 Det får du se när du kommer hit.
Var positiv -må bra
Slut som människa. Maken och jag åkte till Gävle en sväng. Vi avverkade Biltema, Jula, Stadium Outlet, IKEA och hela Valbo Köpcentrum, nåja endast Kjell o Co, Clas Olson och Systemet. Tur att vi började på Subway! Kevin Walker var där och uppträdde så andelen 8-14 åringar var hög. Jag spenderade hela 64 kr på IKEA (och ytterligare 400 på deras hemsida när vi kom hem). Nu är odjuren utfodrade och valparna slåss för fulla muggar, de låter som elvispar ungefär.
God Natt!
Anna-Karin
Natti natti 😃
God morgon eller god dag nu
Var positiv -må bra
God Middag ;-)
Anna-Karin
I förmiddags var det tennis som gällde på teven och sedan bandy, handboll och nu alpint. Undrar när jag får fyrkantiga ögon
😃
Jag har tillbringat dagen hos mina föräldrar.
Var positiv -må bra
Den här portföljen är full så jag lägger in den i garderoben. Har skaffat en ny här.
Var positiv -må bra