"Vi är ett landslag"
"VM-låten, skriven av legendariska bandet Apopocalyps från Borlänge, är pricken över i. Somaliska bandylaget är redo för VM i Sibirien.
– Inte bara Dalarna – hela världen – vill se att vi går ut på planen och spelar, säger 17-åriga Abdihakin Mohamed.
Jag hörde att det var 29 minus där i dag, säger Mursal Isa, överledare för laget, om vädret i Sibirien.
Den extrema temperaturskillnaden – från 32 grader varmt i Somalia till 42 grader kallt i Ryssland – är något som Benny Astor har plockat upp i texten till lagets VM-låt.
Tillsammans med Håkan Frisk, som har skrivit musiken, står han vid planen och tittar på spelarna som svischar förbi.
Skridskotränaren Cia Embretsen drillar laget i snäva svängar och baklängesåkning"
Läs mer här.
Undrar hur de kommer uppleva kylan och de stora matcherna.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
De kommer nog va så påpälsade så de knappt kan stå på benen.
Förvisso är de ju vana med lite kyla i Borlänge, men den kylan är ju rena tropiska värmen mot vad komma skall.
Det är lite så jag tänkte.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
🙂
Jag skulle inte vara publik utomhus därborta.
ha ha inte jag heller… Ja det ska va om man hade några björnpälsar på sig isf 😃
Men då orkar man ju inte stå länge - tungt
Njae man får ligga i en Baden-baden 😎
Det ska vara det då och ett batterisolarium ovanför.😈
Du glömde paraplydrinken ☝️😃
Det måste vara mycket alkohol i den så den inte hinner i fast form.
ha ha sant… 😛
Gällandes myten om att pinket fryser till is om man står och gör behov stämmer inte i -50, men däremot om man har en kopp kaffe och tittar på ett anfall så är kaffet kallt när anfallet är över.
vet ej vad anfall i tid betydde när jag läste detta, men jag gissar på nån minut iaf.
Men har dom inte värmeslingor i läktaren? Det borde dom ju iaf ha tycker jag!🤔
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Inte en aning om det finns vissa sektioner med tak/värmeslingor där.