Bollnäs sänker spelarlöner
"Bollnäs bandystyrelse vill sänka spelarlönerna resten av säsongen för att klara ekonomin.
– Något måste göras, jag hoppas spelarna vill ta sin del av ansvaret, säger ordförande Jan Isaksson till ljusnan.se.
Dåliga resultat och vikande publikintäkter har spätt på den sedan tidigare tuffa ekonomiska situationen i Bollnäs GIF.
Bandyordförande Isaksson menar också att de åtgärder som nu blivit nödvändiga borde satts in för flera år sedan.
– Jag visste om det här när jag gick in som ordförande. Och det är något jag vill ta itu med. Det är trots allt en verksamhet som omsätter tio miljoner kronor per år, med anställda och leverantörer, säger Isaksson till ljusnan.se.
Förhandlingar med spelarna pågår. Spelare som inte accpeterar lönssänkning har möjlighet att byta klubb fram till 15 januari"
🐱Det är väl inte mer än rätt. För att få full lön måste man jobba hårt. Har Bollnässpelarna gjort det med tanke på tabelläget?🤔
Var positiv -må bra
#1 Helt rätt!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Jobbar man bara halvtid kan man inte räkna med betalt för heltid. De spelar för det mesta bra i första halvan men sen händer inte mycket.
Men men, jag gillar de ändå de orange och blå!
Anna-Karin
Absolut så har man ju sina favoritlag oavsett vad tabellen visar.
Det bästa av allt är ju ändå när det är VM för då bryr man sig inte om vilka klubbar spelarna representerar utan då är det Sverige för hela slanten ☝️
#5 Precis, så är det!!
Anna-Karin
🙂