Ingen is
Här i Göteborg är det 8-9 plussgrader och ingen bra is på Heden. Gais har inte tränat mer än 3 ggr på 4 veckor. Inte så konstigt att det inte går så bra.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Aj då…
men GAIS är bra ändå trots isbrist måste jag säga.
Ja så där….Holgersson tyckte att det överhuvudtaget var bra att killarna ändå kan ge lite motstånd!😃
Värmland"
Hoppas att annandagsderbyt inte regnar bort från Heden…
GH du vet väl att Holger är VSKare väl?
Han är bara förklädd spion där nere 😂
Jag har i alla fall is till drinken även om det regnar här utanför
Hahaha….jo jag vet, VSK😃
Läste i GT idag att det är bättre att grabbarna i laget gör det som är meningen nu…..nämligen att fira Jul😃Tala om slapp inställning!
Värmland"
Ice bitte 😃
Tråkigt att det ska infalla så många milda vintrar nu för tiden. Tänk på den tiden då dom spelade på frusna sjöar och tjärn hela vintrarna.
Ja precis GIKmio. Men då var det korta säsonger….kanske bara 4-5 matcher i Januari.
Värmland"
Jag minns en match från barndomen mellan Slottsbron och Heros som spelades på en tjärn någonstans bortåt Värmskog då hemmalaget inte hade spelbar is på sin plan på grund av väderomslag. SIF ledde med 2-0 (vill jag minnas) i andra halvlek när Herosspelarna märkte att isen blivit lite porös, så på varje hörna man fick emot sig stod spelarna på mållinjen och hoppade. Till slut blev isen så svag att vattnet trängde upp genom isen och matchen fick avbrytas för att spelas om senare. (Jag har ett svagt minne av att Heros vann omspelet, men är inte helt säker.)
Ja, det var då det! Ikväll blir det nog match av på Heden trots blidväder och troligen regn. Blir förstås tufft för GAIS att stå emot Västerås, samtidigt som poängavståndet till slutspelsplats för hemmalaget är kritiskt stort. Bara att hoppas på ett under…
Jag tror GAIS kommer göra en kanonmatch faktiskt.
#10 Hoppas att du får rätt!
🙂
🙂
Tror faktiskt att Gais kan dra fördel av det dåliga vädret😉
Värmland"
ja självklart gör GAIS det.
😭