Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 637 ggr
[Remix]
0

Muhrén åter på Heden

Dags att begå bandypremiär i kväll, och inget kunde passa bättre för min del än mötet mellan GAIS och Sandviken med Magnus Muhrén, nu som gäst på Heden. Bara hoppas att det är som "Murren" säger, att han tappat en del av sin målgörarinstinkt! Fast jag tror dessvärre att Muhrén känner GAIS alltför väl, och kommer att sätta några pytsar och spela fram till några. Jag ser fram emot det här mötet med skräckblandad förtjusning!

[VSK]
0

Låter både kul och spännande =)

Ghosthunter
0

Den svikaren….men han är ju ändå inte så bra längre som förr.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Remix]
0

Det blev en rätt märklig men dock spännande match där Sandviken i första halvlek framgångsrikt utnyttjade försvarsmissar från GAIS, men där hemmalaget senare kämpade sig in i matchen när Sandviken verkade ha slagit sig till ro i tron att segern var klar.

Bäst i SAIK: tremålsskytten Erik Pettersson. Bäst i GAIS: mv Jesper Thimfors.

Domarna höll dessvärre inte alls måttet, och att deras insats väckte frustration hos hemmalaget i första hand var förståeligt.

[VSK]
0

Tycker det var strong andra av GAIS (om man går efter resultatet).

Ghosthunter
0

När Jesper Thimfors har en bra dag….då är han grymt bra.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Remix]
0

#4 Absolut, de visade bra moral och går säkert stärkta från den här matchen! Laget fick sitt spel söndertrasat av märkliga utvisningar (fyra tio minutare, varav två samtidigt) men tappade inte koncepterna. Sedan håller det inte att ha tio (?) hörnor utan att kunna utnyttja en enda. Det får dom träna på!

Tyvärr var det glest på läktarna trots härligt bandyväder och bra gästande lag. Bara att se fram emot derbyt mot Kungälv på annandagen, då lär det bli välfyllt på läktarna (de flesta gästsupportrar).