Bandy iFokus

Bandy

Etikettövrigt
Läst 496 ggr
Ghosthunter
0

Värmlandsklubbar!!

Jag visste inte att dom hade ett eget bandyförbund i Värmland….men här hittade jag en hemsida, där det även är länkar till klubbar, för er som är intresserade🙂

http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Bandy-Sverige/SvenskaBandyforbundet/Organisation/Regioner/RegionMitt/Organisation/Distrikt/VarmlandsBandyforbund/Lankar/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Leffe
0

Kollar du på Länksidan här på Bandy iFokus så hittar du länkar till de flesta bandyförbunden i Sverige

Ghosthunter
0

Jodå, men ingen uppdelning just på Värmland😃

Värmland"

Ghosthunter
0

GIKmio - Du måste väl titta på Slottsbron ibland va?🙂

Värmland"

[GIKmio]
0

#3 Dom har ju ingen konstis vad jag hört utan måste träna på Tingvalla. Om det inte löst sig för dom har haft diverse tillställningar för att få in pengar eftersom inte kommunen hjälper till. Finns en del gamla lag förutom Slottsbron: Karlstad-Göta, Lesjöfors.. Sedan fanns ju Viking från Hagfors, Filipstad, Skoghall och lite nya Karlstadlag som Delta och Mosserud. Fanns väl bandy i Arvika också eller finns.. inte så insatt..

[GIKmio]
0

Just nu känner jag endast till Boltic, Mosserud, Delta, Slottsbron och Lesjöfors.

Ghosthunter
0

Okay…..lite märkligt för en sån gammal anrik och bra klubb som Slottsbron att inte ha nån konstis🤔

Värmland"

Ghosthunter
0

Förresten, du måste väl bo nära….det är väl bara bron vid Secondhand affären som skiljer Grums från Slottsbron om jag inte minns helt fel😃

Värmland"

Ghosthunter
0

Hur som helst så behöver ni inte svälta i Grums. Tror aldrig jag har sett så många restauranger, gatukök och pizzerior, utmed en gata i en sån liten ort, som det var utmed Sveavägen😃

Värmland"

[GIKmio]
0

Det är bara ett sund.. tar inte en minut över med bil.. Tror jag skulle kunna cykla till Strandvallen på 10-15 minuter. Men ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett dom Live utan bara följer dom i massmedia..

Ghosthunter
0

Okay, ibland så är det precis som om man blir hemmablind och missar det som finns i närheten….det händer mig också. När jag bodde i Malmö, så bodde jag bredvid Jägersro, men jag var aldrig där😃

Värmland"

[GIKmio]
0

Här fanns ishockey och bandy borta i Slottsbron.. Ibland var det elitbandy och elitishockey samma söndag. Idag är det hockeyn som gäller fastän det är skralt intresse där också.. Problemet att bo på mindre orter där det fanns toppidrott förr så blir folk boertskämda och kräver det ska samma som förr.. Samma med Boltic.. När laget ligger där det ligger så duger det inte längre.. och så heter det Sveagatan 😎

Ghosthunter
0

Okay, Sveagatan då……inte så lätt att minnas allt, när man bara har kört genom snabbt 1 gång😃

Värmland"

Ghosthunter
0

På tal om bandy och sport förr. Att intresset ofta blir skralt på landsbygden, kan väl också bero på att folk har mycket annat att göra och dom har lättare att förflytta sig till större orter och blir mera bortskämda på så vis. Förr, låt oss tänka minst 50 år tillbaka i tiden. Då var den där bandymatchen en stor sak som hände i byn och många hade inte så mycket annat att roa sig med…därför var många av dessa gamla klubbar ofta bra också……för det fanns ett brinnande intresse.

Jag får för mig att bandy är en sport som har lirats mycket på landsbygden….behövdes ju också bara skridskor, en frusen sjö, en klubba och boll.

Jag är själv uppvuxen på en mycket liten ort i Småland….mindre än Grums tror jag och där fanns det förr ett mycket bra bandylag….tror dom var uppe och nosade lite i Div 1, som jag tror var högsta ligan för 50 år sedan. Det kom folk och intresset var stort…..men nu hade det förmodligen inte funkat…nu finns det annat att göra.

Värmland"