Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 978 ggr
[VSK]
0

Nya skador i VSK

Pekka Rintala, som är ljumskskadad och väntas bli borta en tid, och Oscar Gröhn som är handskadad. 

😕

Catwoman
0

Har vsk inte haft styrketräning?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

jodå de är i topp när det gäller träning. men har man otur så…. 😕

Catwoman
0

Men det är ju så många och var det inte en massa skador förra säsongen också?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

det har varit lite mkt skador.. men eftersom bandyspelare ej har så mkt skydd så räcker det med att landa på axeln för att bryta nyckelbenet om man har otur. 

sen så har det varit fruktansvärt mkt förkylningar oxå. veckan före säsongspremiären så hade 15 av 18 i VSK legat förkylda.

jag hoppas verkligen VSK som lag kryar på sig fort, så de kan börja nöta in spelideerna och toppa formen, för nu tickar poängen fort.

jo det var uppförsbacke förra säsongen oxå.

Hammarby hade ju oxå en massa förkylningar efter WC.

Catwoman
0

Ja det är ju nu i grundserien man spelar ihop ett lag som fungerar i slutspelet

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

jepp…

jag stod och pratade med en A-lagspelare från Tillberga Bandy förut, och vi kom in på det där med kondition. han berättade för mig att det inte var ovanligt att de varvade VIKs spelare på 5km-banan i Rocklundaskogen (ganska tuff bana för oss dödliga). -och det redan efter första varvet.

får jag gissa så har Tobias Holmberg bandysveriges bästa kondition. han brukar tävla mot långdistanslöpare och skall tydligen hänga med rätt hyfsat.

AndreasS
0

Oscar Gröhns skada är ett ligament i höger tumme som fått sig en smäll. Han ska träffa läkaren igen nästa fredag.

Jag levererar matlådor inne på ABB Control i Västerås där Oscar arbetar samt hans pappa som är stammis hos oss i restaurangen.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[VSK]
0

nice Andreas, då lär du ha en jäkla massa insiders då 😃

AndreasS
0

My lips are sield 😎

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[VSK]
0

vi kommer på slutet, som ett ånglok alltid gör 😉

Leffe
0

Fast de flesta ånglok skrotades på slutet😃

[VSK]
0

ha ha ha 😂