Bandy iFokus

Bandy

Etikettelitserien
Läst 340 ggr
Ghosthunter
0

Kungälv-Gais

Inte konstigt att den matchen är uppskjuten….här är det ju nästan sommarväder. Pluss 15 grader😃

http://gaisbandy.se/ifk-kungalv-gais-bandy-uppskjuten/

Då är det ju en klar fördel med inomhusarena…..men ändå så är jag gammaldags i mitt tänkande och vill att bandy ska spelas utomhus. Helst på en sjö, som det var förr..hahaha😃

Men sån är jag….ligger minst 50 år tillbaka i mitt tänkande😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Leffe
0

Ja bandy inomhus känns inte rätt, men det var samma resonemang när hockeyhallarna kom.Å andra sidan börjar ju nu hockeymatcher spelas utomhus igen

Ghosthunter
0

Precis…bandy inomhus känns fel på någotvis. Men en klar fördel när det gäller vårat klimat som är mycket växlande🙂

Värmland"

[VSK]
0

1990 när Västerås fyllde 1000 år så spelades finalen på Rocklunda. VSK vann med 6-3 över SAIK och det var 17 grader + 😮

Fast det var nog mer vattenpolo än bandy kan jag minnas 😃

Ghosthunter
0

Hahaha….stod en gång på Rudvallen i minus 5 grader och utan bandyportfölj och det blåste som sjutton….tog en timme i ett varmt bad och värma upp sig😃

Men den goa klacken som var där hade satt ut öl i snövallarna runt planen och bjöd även på glögg….men jag hade ju bilen med mig, så jag fick nöja mig med en kopp kaffe och fint bandylir😃

Värmland"

[VSK]
0

ha ha jag ser Sickan framför mig nu när vanheden och Dynamit-Harry tinar han efter det han legat i fryslagret. det enda livstecken från Sickan var att ciggaren pyrde 😂

Ghosthunter
0

Hahaha….jag tänkte faktiskt också på det😃

Värmland"