Sjöström tillbaka i VSK
"Patrik Sjöström tränade med VSK Bandy under fredagseftermiddagen.
Relaterat
Försvararen bröt sitt kontrakt med VSK i somras, men har sedan dess fått suget tillbaka.
Han hörde själv av sig och ville komma och träna.
- Jag ska göra allt för att komma tillbaka. Bandy är för roligt för att vara utan, säger han till vlt.se.
Sjöström tränade med A-laget för första gången i eftermiddags och han har gjort en träning med P20-laget i veckan. Han var dessutom med i träningsmatchen mot Sirius i torsdags då VSK saknade nio spelare på grund av sjukdom/skada.
- Jobbigt och ovant men otroligt roligt. Jag är glad bara för att få chansen att vara med igen.
Det är inte givet att Sjöström får ett kontrakt med VSK. Ledningen ska diskutera frågan de närmsta dagarna.
- Det handlar om ekonomi och även hur vi ser på att han kommer in sent i truppen. Att han är bra det vet vi ju sedan tidigare, säger klubbchefen Michael Campese.
**Hur ser ni på att han har ändrat sig?
**- Om han bestämt sig för att sluta och sedan vill komma tillbaka tycker jag det är bra gjort av honom. Det är inget lätt beslut och jag tror att han är hundra motiverad att köra. Sedan är det inte helt enkelt eftersom han inte varit med hela försäsongen"
Yes 🙂
Det låter ju bra för laget.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Ja absolut.
Hoppas bara Patrik kommer i form fort.