Bergström knäskadad - kan bli borta länge
"Anfallaren fick en ful tackling. Nu väntar rehab.
Relaterat
Brobergvärvningen Ted Bergström hade inte turen på sin sida mot Hammarby. Som om inte förlusten var nog åkte anfallaren dessutom på en riktigt ful tackling från Hammarbys Carl-Johan Rutqvist.
- Vi hade slagit ett snabbt frislag och sedan drog jag en gubbe och skulle sedan försöka gå förbi Rutqvist också. Men då satte han ut benet och det tog väldigt illa på mig, säger Bergström som fick hjälpas av isen och som därefter inte kunde spela vidare.
Hur illa det är ställt med honom är oklart.
- Jag kan nästan gå lite på det om jag tar väldigt små steg. Det var en klassisk bentackling så det är väl något ledband eller menisken som tagit stryk. Så nu blir det tråkig träning ett tag med cykel och balansbräda och sådant.
Så fort svullnaden gått ner kommer även en magnetkameraundersökning att genomföras.
- Jag har haft någonting liknande på andra knät och då var jag borta ett tag. Surt nu när det äntligen känns som att jag håller på at hitta rätt i mitt spel, säger Ted Bergström.
Stefan "Lillis" Jonsson":
- Det såg inte bra ut, jag tror tyvärr att det kan vara riktigt allvarligt. Det tråkigaste är att Hammarby kan göra en sådan sak och sedan ändå få vinna"