Bandy iFokus

Bandy

Etikett: allsvenskan
Läst 1077 ggr
[VSK]
0

Örebro kan tappa sin målkung

"Örebro SK:s rutinerade skyttekung Tomas Knutsson står utan kontrakt och om det blir något fortsättning i moderklubben är oklart.
- Jag kommer inte att träna med laget förrän klubben gjort rätt för sig, säger Knutsson.

31-åringen syftar på obetalda löner från förra säsongen. Det handlar om runt 50 000 kronor, enligt Nerikes Allehanda.
– Jag har aldrig spelat bandy bara för pengarna. Men om jag ska fortsätta spela i ÖSK så får de se till att lösa det gamla. Annars får jag hitta något annat, säger Knutsson till Nerikes Allehanda.
Knutsson värvades hem från Västerås SK i höstas. Han levererade på isen, gjorde 54 mål och vann skytteligan i allsvenskan norra.

Stora skulder
Sportchefen Fredrik Johansson har viss förståelse för Knutsons agerande.
- Samtidigt som jag konstaterar att om alla gjorde likadant skulle vi få lägga ned klubben nu. Jag har själv innestående lön på fem månader, och de andra spelarna som var med förra säsongen för tre månader, säger Fredrik till Allehanda.
ÖSK Bandy har det tungt ekonomiskt och ligger efter med bl a spelarlöner. En rad spelare har också valt att lämna.
Totalt handlar det om gamla skulder på över en miljon som klubbledningen jobbar med att hitta lösning på"

Länk

Leffe
0