Hej. Du är en riktigt eldsjäl i bandy. Ha en fin säsong
Var rädda om varandra
Japp, nu är det nära 🥳
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Tack snälla signemo 🙂

*ha ha ha* med sol och värme som är idag så är det svårt att tänka på att snart kommer kylan med drivis och vintersporterna drar igång. 😉
Säger som signemo - Ha en fin säsong med många besökare på din sajt.
Men när ni är ute på isen så glöm inte titta på spelet och inte upp iskyn efter konstiga helikopt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kan ju ha minihelikoptar , radiostyrda 😇😮
U R us
Här i mina trakter spelar ju Villa och en ny stor snygg hall byggdes ju i Lidköping. Men hur går det för dom idag? Vet att det gått ganska bra tidigare genom åren.🤔
Ja nu drar ju säsongen igång igen. Hoppas det blir en fin bandysäsong. En granne vill ha med mig till Lidköping. Kommer nog följa med vid tillfälle. Tänk om man blir ett bandyfan också? Hur ska jag hinna? hi hi hi!😃
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Vet intet om bandy förutom att Motala en gång i tiden va duktiga på det. Men jag hoppar in och säger hej i alla fall.. 🙂
Kanske ska skicka in pappa som är mera intresserad än jag 🤔
Ha en bra dag i alla fall. 😃
Villa är ett topplag sen några säsonger sen. I år så tar de nog sitt första SM-guld.
IFK Motala har jag alltid gillat som bandylag. 🙂
Ja skicka hit din pappa 😛
Ja jag har hört att det går bra, men inte hur bra.
Kul Vsk då kan det ju vara extra kul att åka och titta när det är i närheten. Givetsvis ska jag hålla på dom då.👍
Har du/ni andra varit där? Såklart ni har…eller.😃
Så kan vi ta en kaffe efteråt 😛
Jaaaa vad kul och en varmkorv med stark senap!😃
Japp 😂
Hå hå hå! Så dom finns alltså…Trodde dom skulle vara som bandybollar.
Köttbollar…(fniss)😊
Menar du de sakerna som de jagar som inte syns?? 🤔
Korvbollar menade jag…
Nä inte syns bandybollen så bra från teverutan alla gånger. Men dom brukar ju vara färgglada just därför tror jag. Fast tycker det är svårt att hinna se dom ändå.😉
Vet inget om bandy, men kikar in här och säger Hej.
🙂
Då är vi två snigelpingla 😃
De enda jag vet är att många står och fryser och tittar på det i flera timmar och kommer hem som isbitar 🥶
Vet inget och kan inget men va gör vi inte för goa VSK Heja Heja Heja 😃
Medarbetare på Druid & Shaman
Det kan jag hålla med om de är en go Herre 👍
Visst är han 🙂
Medarbetare på Druid & Shaman
Vad bra Sol, att vi är två som vet cirka noll om bandy. 😃
Hrrr jag fryser när jag bara tänker på att behöva stå och klo, och sedan förvandlas till en isbit. 😮
Jag vet inte ett dugg om bandy, mer än att det är något med is och klubbor, men LYCKA TILL! 🌺🙂🏆
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack snälla ni 🙂
Kan inte mycket om bandy, men säjer också lycka till inför säsongen.🌺
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
tack tack mona 🙂
Är uppvuxen med ishockey och bandy eftersom mina bröder har spelat det. Själv kan jag bara åka lite på ett par skridskor men är lika glad för det.😃
Lycka till!
Tack katten 🙂
Ja visst är bandy bra stina63 😃
Ännu en som kan inget om bandy, men lycka till! 🙂🏆
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Tack tack mesa 🙂

Nåt du inte visste.. min dotter och hennes man är också eldsjälar i innebandy sedan många år..🌺
Nice 🙂
Jag faktiskt gillar ishockey.
Måste passa på och säga så här att jag bor i södra Dalarna men jobbar på Västmanlands sida och läser på en gratis tidning som ges ut i Västerås.
Enda anledningen att jag bläddrar på även sportsidorna är TACK VARE DIG, VSK. För mig är DU viktigare än bandy men eftersom bandyn är så viktig för dig så mår jag bra om jag ser att det går bra för VSK.
Tack snälla ALPHIRA vad glad jag blir 🙂
vilket kom först? Bandy eller Ishockey? 🤔
jag tycker om att se på ishockey, men bara då Sverige är med 🏆även om bandy ser roligare ut,men jag tänker alltid på hur ont det måste göra då man blir träffad av bollen. (kanske ett minne från då man spelade innebandy i skolan, kommer ihåg hur ont det gjorde då bollen träffade foten) 😮
U R us
Bra fråga 😃
Bandyn uppfanns iaf i England i slutet av 1800-talet. Viss annan information säger i början av 1900-talet.
Så vi säger väl 1900 jämt då 😂
När hockeyn uppfanns vette tusan 🤔
Bandyns historia började när Bury Fen Bandy Club bildades på 1800-talet. Den första riktiga bandymatchen spelades 1891 mellan två Londonlag.
När det gäller ishockeyn så finns det bildbevis på att sporten utövades i Kanada i mitten av 1800-talet. Den första kända matchen spelades 1855.
Lägg nu märke till att jag skrev ishockey och inte hockey. Det vi kallar för hockey här i Sverige är en förkortning av ishockey eller på engelska icehockey. Hockey innefattar många olika sporter bland annat bandy. Man kan enkelt säga att hockey är ett spel man utför med en klubba.
Hockey är:
- bandy
- bordshockey
- Enhjulingshockey
- hockey-bockey
- indoorhockey
- inlinehockey
- innebandy
- ishockey
- kälkhockey
- lacrosse
- rullskridskohockey
- streethockey
- undervattenshockey
- undervattensishockey
Tack för info LeffeD 🙂
Oj vad mycket hockey det finns!😮
Fast hockey-bockey kände jag faktiskt till då ett X spelade det på kompisnivå för många år sen. Verkar faktiskt urkul!😃
Detta var intressant Leffe, tack!👍
Har du varit ute och raggat upp brudar till sajten? 😃
Tjoho!!! nu är jag här och vinkar till dig…vink, vink….hoppas att det går bra för dig…😃
tack tack Eija 😃
Ha ha ha GIKmio…😃
Vsk är en riktig brudmagnet!😉
ha ha japp 😃
VSK: Vad god bandykorven såg ut. Har du ätit upp den nu? När börjar bandyn igen?
MVH från Ambrosia
Vad är lacrosse 😮?
U R us
Klart den var god 😛
I slutet av Oktober så drar det igång.
Tack för länken VSK. Ser att indianerna spelade det först. Fy för att bli träffad av den håven🤐
Edit: Jag ändrade mitt namn till mitt nick/VSK
U R us
Ja usch.. Blåmärke nästa mao (i bästa fall).
Jisses så många olika hockeyspel, visste inte ens att bandy tillhörde den grenen. Där ser man.
Bandy för mig är: I skolans gympasal då alla sprang omkring som yra höns. Och hade man otur fick man bandyklubben över smalbenet.. och vad det gjorde oooooont!😮
Innebandy/svettbandy gillade jag som attan när jag var ung och kry 😃
Men Vsk du är väl ung än 😃
Man är ju inte äldre än man gör sig 🙂

Bandy är ett nytt namn för hockey
Jag tror hela hockeyhistorien är så här
Det första var landhockey, som är ett spel med böjt blad på klubban. Senare blev det spel på is med samma böjda klubba och den issporten fick namnet hockey. Omkring 1910 ändrades issportens namn till bandy. Troligen på grund av att det blev fler sporter med klubba och ett blad nedtill Alla dessa går då under gruppen hockey. Jag tror det hänger ihop med det engelska ordet hocked som betyder böjd krokig. Då med tanke på "skaftet" (klubba) med ett blad som svänger nedtill.
Det låter väldigt logiskt!
Exakt 😃