Annons:
Etikettelitserien
Läst 1631 ggr
[VSK]
2016-09-03 10:11

Skyttekungen: ”Kan inte ljuga om det”

"För två år sedan blev Jonas Nilsson bandysveriges stora målkung. I fjol lossnade det inte lika rejält – men det tänker han ändra på kommande säsong.

- Jag tänker definitivt göra fler mål än förra året, säger han till vlt.se.

Säsongen 2014/15 stänkte Jonas Nilsson in 53 mål i grundserien – och avgjorde SM-finalen med ett hattrick.

Förra säsongen slutade med ett nytt SM-guld – men inte fullt lika många mål för anfallsesset.

27 mål på 23 matcher är inte fy skam – men han var ändå en bit bakom den absolut skyttetoppen 15/16.

- För två år sedan gick det jättebra och det är klart att jag har krav på mig själv att göra fler mål. Men någonstans känner jag att det är jättesvårt. Ibland studsar bollarna in, ibland inte. Samtidigt är det klar att jag är med för att göra mål, så är det. Det är viktigt för alla anfallare att göra mål. Jag kan inte ljuga om det. Det är så man mäter, säger han.

Under fredagen släpptes oddsen för vem som vinner skytteligan i elitserien kommande säsong.

Given etta? 

Sandvikens Christoffer Edlund – som pangade in 59 baljor i fjol.

- Det är svårt att snacka emot det. Han är duktig på alla bitar runt målet och har ett bra skott. Han gör allting och är den bäste, säger Nilsson.

Själv dyker han först upp på en elfteplats – 15 gånger pengarna på att Nilsson blir skyttekung.

- Det är absolut fullt spelbart, skrattar han.

Och fortsätter:

- Nej, det är väl inte realistiskt. Men man ska aldrig säga aldrig. Jag tänker definitivt göra fler mål än förra året".

http://vlt.se/sport/bandy/1.4241782-skyttekungen-kan-inte-ljuga-om-det-

Får Jonas ihop det på samma sätt som med Johan Esplund, så kan det bli ett riktigt trevligt år i år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: