Annons:
Etikettelitserien-damer
Läst 1563 ggr
[VSK]
8/30/16, 9:57 PM

Här är klubbarna som kan ersätta AIK och Skirö

"AIK och Skirö har valt att hoppa av damernas elitserie. Nu har Svenska bandyförbundet identifierat åtta tänkbara klubbar som kan fylla de vakanta platserna. Storsatsande Skutskär, som öppet visat intresse för en friplats, är inte en av dem.

Nu har Svenska bandyförbundet jobbat fram en lösning på hur frågan om eventuella ersättare ska hanteras.

"De vakanta platserna kommer nu att erbjudas de damlag som var i spel i underliggande serier säsongen 2015/16", skriver förbundet i ett pressmeddelande och bifogar en lista med åtta klubbar som tänkbara ersättare.

Enligt rangordningen har Grycksbo och Västerstrand företräde på de vakanta platserna. Om klubbarna skulle tacka nej till elitserieplatserna går frågan, i tur och ordning, vidare till Härnösand, Kalix, Sunvära, Mölndal, Villa Lidköping och Bollnäs TH".

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien-damer/har-ar-klubbarna-som-kan-ersatta-aik-och-skiro-i-damernas-elitserie

Vad säger du AK. Bollnäs TH upp i elitserien? 🙂

Annons:
AnnaKarin
8/31/16, 8:16 AM
#1

Självklart ska TH upp! NJa, pengarna behövs nog på annat håll just nu, hallhåll.

Jag tycker att jag sett någon artikel om att Skutskär ansökt om att få spela i elitserien och de storsatsar nu som sagt.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
8/31/16, 8:46 AM
#2

Ja vi får se vad som händer och fötter.

moln50
8/31/16, 1:01 PM
#3

#1 Skutskär får ingen plats i elitserien dom har inte spelat några matcher.

[VSK]
8/31/16, 1:58 PM
#4

På tal om OfT, så tror jag faktiskt att VSK Damer kan bli riktigt giftiga den här säsongen. Har tänkt försöka följa dambandy lite den här säsongen faktiskt.

Upp till toppen
Annons: