Annons:
Etiketttidningsnyheter
Läst 745 ggr
[VSK]
2016-03-11 10:22

VSK anmälde Mossberg – nu svarar SAIK med ny anmäl

"De har gjort en anmälan från matchen i söndags. Men jag hoppas inte att det är en "motanmälan", då är man nere i sandlådan".

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/vsk-anmalde-mossberg-nu-svarar-saik-med-ny-anmalan

Sandviken har alltså valt att anmäla Jonas Nilsson (med all rätt) men detta garanterat pga att VSK anmälde Daniel Mossberg då han slagit klubban i revbenen på Simon Jansson. Lågvattenmärke av SAIK alltså.

Det är ytterst osäkert att Simon Jansson kan spela kvällens match. Han har fått blod dränerat samt all annan hjälp man kan få, men antagligen så räcker inte det. Just nu mig veterligen så vet inte Simon Jansson hur det kommer bli. Han kan bestämma sig snart, eller efter uppvärmningen före match.

Blir inte Daniel Mossberg (Nilssons fall kommer inte hinnas med före avslag) bli avstängd så är det katastrof. Det finns spelare som blivit avstängda pga munläder, men blir det ingen reaktion från bandyförbundets disciplinnämnd gällande "Mossan" så blir iaf jag inte förvånad. 

Bandyförbundet är enligt mig ett stort skämt.

Annons:
AnnaKarin
2016-03-11 10:25
#1

Inte så lite sandlådenivå på den här historien. SAIK har haft tid på sig att anmäla, lite löjligt att komma med det nu.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2016-03-11 10:27
#2

#1

Ja visst har du rätt.

Eftersom SAIK tydligen börjat med grisbandy igen, så ansåg de väl att det Nilsson gjorde inte var så farligt ändå, men när VSK anmälde Mossan så…. 🤔

Upp till toppen
Annons: