Annons:
Etikettkvalserien
Läst 896 ggr
[VSK]
2016-02-16 08:07

Så ska TB hitta rätt känsla inför kvalet

"Sedan ett par omgångar tillbaka står det klart att det blir kval för TB Västerås. Men tro inte att laget tar lätt på uppgiften mot Bollnäs för det.
– För oss är den betydelsefull. Vi behöver göra en bra match och få med oss en bra känsla, säger Oskar Robertson.

TB Västerås har tagit flera steg i jämförelse med fjolåret. Trots det klarade sig laget inte undan kvalspelet för att hålla sig kvar i bandyns finrum. En hemmamatch mot Bollnäs, som är seriens mest formstarka lag, väntar innan kvalet tar sin början.
– Det är ett uppehåll på tio dagar innan kvalet och därför viktigt för oss att få med en bra insats. Vi kommer att lägga mer fokus på detaljerna i vårt spel inför vad som komma skall, säger tränaren Oskar Robertson.

Bollnäs stormar fram i serien just nu och har elva raka segrar. Senast laget tappade poäng var på bortaplan mot Sandviken den 22 december (4–4).

– De har Hellmyrs och Berlin som står för mycket i spelet men jag tycker ändå att det går på lite fler händer nu jämfört med tidigare i höstas. De har blivit mer som ett lag och lär komma hit med ett bra självförtroende, säger Oskar Robertson".

>>> http://vlt.se/sport/bandy/1.3562315-sa-ska-tb-hitta-ratt-kansla-infor-kvalet

Att Tb kommer klara av kvalserien och åter spela i elitserien är för mig lika klart som att solen går upp i morgon. Dock så blir det pisk ikväll mot Bollnäs. Tror Tb kommer spela riktigt bra i 60-70 minuter för att sen krokna. 3-7 tror jag det blir som slutresultat.

Vad har du för känsla inför matchen. Hur kommer den att sluta?

Annons:
AnnaKarin
2016-02-16 08:48
#1

Konstigt nog är jag mer orolig inför den här matchen än inför tidigare matcher. Jag litar på VSKs tips.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2016-02-16 08:51
#2

#1

Vågar du verkligen lita på mina profetior?  😃

Upp till toppen
Annons: