Annons:
Etikettdivision-1
Läst 729 ggr
[Carpinus]
2016-02-15 18:31

Stefan Nordén, still going strong!

Stefan Nordén, den gamle landslagsspelaren och mångårige elitseriespelaren har aldrig hållit igen med sina åsikter. Nu är han som spelande tränare vid 47 års ålder nära att föra Mölndal Bandy till kval till allsvenskan (seriefinal mot Vargön på torsdag), och han säger att han är bättre som spelare nu än han var som 30-åring. Hittills har han gjort 13 mål den här säsongen och är klubbens näst bäste målskytt.

Annons:
[VSK]
2016-02-15 18:34
#1

Denne lite skandalomsusande bandyspelare. Fanns det nån som visste vart han skulle spela kommande säsong inkl han?  😃

[Carpinus]
2016-02-15 18:43
#2

#1 Nej, han har en rätt brokig CV! 😃

Men hittills har han lyckats riktigt bra i sin senaste klubb, och som han säger i den länkade artikeln (del 2):

"– Jag lärde mig mycket av att få sparken i Kungälv efter ett par matcher och nu lär jag mig väldigt mycket i Mölndal. Det är en levande förening med både dam och herr och många unga killar som satsar. Det är roligt att hålla på med spelare som vill någonting, men jag säger till dem ’lyssna inte för mycket på mig’. Jag ger bara grunderna och spelmönstret, sen är det upp till killarna att göra det de vill och vara lite irrationella på planen."

Tror att sådana fria tyglar är något som passar bra just för västkustbandyn, och unga spelare mår bra av att få förtroendet att ta egna initiativ.

[VSK]
2016-02-15 18:45
#3

#2

Aha, var det CV det hette 🤔

😂

[Carpinus]
2016-02-15 19:00
#4

80 minuters utvisningstid på elva matcher är ju snudd på tamt - det är inte ens värst i klubben (115 min.)…

[VSK]
2016-02-15 19:01
#5

Ja, det var väl inte likt honom 😮

🙂

Upp till toppen
Annons: