Annons:
Etikettinternationellt
Läst 694 ggr
[VSK]
1/29/16, 10:29 AM

Sergei Lomanov inte främmande för spel i Sverige

Sergei Lomanov säger i intervju att han ej planerat att lägga skridskorna på hyllan än på ett tag om hälsan fortsätter vara god. 

Här kommer en Google Translate på intervjun för er som ej har Google Translate eller kan rysska.

Den långsiktiga ledare för den ryska landslaget i en intervju med "Champion", sade att han inte kommer att avsluta sin karriär under de kommande åren. Heller anfallaren "Jenisej" inte dölja sin önskan att prova sin hand i svenska mästerskapet.

- Sergey, vilka förväntningar från den kommande World Cup? För många år, det hela handlar om den slutliga konfrontationen mellan Ryssland och Sverige. Inte bli uttråkad?

- Gilla det eller inte, och nivån på ryska och svenska mästerskap ännu högre och därmed spelarna i en högre nivå. Men på samma gång, skulle jag inte kalla landslagen Finlands och Kazakstan extramaterial. Önska bara att de inte var nöjda med bara brons, och ingår i den nuvarande kampen i gruppspelet, inte spara krafterna i semifinalen, skulle visa en kompromisslös hockey.

- Men ni är överens om att det hela handlar om bara en final?

- Jag tror inte det. Samtidigt VM i Irkutsk i semifinalen hade vi stora problem i matchen mot Finland, vann 3: 1, medan i den andra semifinalen av en hårsmån svenskar besegrade kazaker - 4: 3. Men samma kazaker, om du börjar spela semifinal två eller tre boll, kasta upp sina händer och börja förbereda sig för matchen om tredjeplatsen. Du måste alltid tro på sig själva. "Jenisej" är också förlorat, "Volga", och 0: 3 och 2: 5, men vi kämpade till slutet och vann. Även om igen, och laget Kazakstan och i det finska landslaget har bra spelare. Samtidigt finländarna flesta spelare spelar i svenska elitdivisionen.

- I Sverige, nästan spela på utomhus rink. Betyder det att matcherna i det fria ger oss en fördel gentemot svenskarna?

- Jag tror inte. I hockey utomhus alltid verkar slumpfaktor - störa väder: vind, snö. Och när du är redo att bättre motståndaren, är isen på den ideala alltid lättare att bevisa sin överlägsenhet. Dessutom spelade det svenska landslaget de verkliga mästarna, och tro mig, det kommer inte vara svårt att anpassa sig till några villkor.

- Du är redan 35 år gammal och du är fortfarande ledare för landslaget. Sätt dig några minimiålder i din karriär?

- Det är inte tänkt på det. Förutom Misha Sveshnikov 43. Året går, och vem bättre att spela unga i sin position. Eller Tyukavin Sasha, som under 40. Om vår generation, och ännu fler som är äldre än mig, tänkte på hockey 24 timmar om dygnet, ungdomarna i dag har andra intressen. Inte alla av dem att förstå att du först måste helt ge oss själva hockey, och sedan något med detta att ha.

- Det är, från hockey Är du inte trött?

- Från hockey Jag är inte trött, jag är full av energi och jag förstår att det inte finns någon gräns för perfektion. Om hälsan tillåter, då minst 40 år innan jag kommer bara att spela.

- Har du inte lust att prova sin hand i mästerskapet i Sverige?

- Denna önskan är där, och det är länge sedan. Men så långt som faktiskt sett. Erbjudanden från Sverige Jag kommer varje år, men jag gillar spelstil, "Jenisej". Jag får en riktig telefon från spelet med sina partner i Krasnoyarsk laget.

- Du är bara 14 bollar släpar efter Sergei Obukhov - ledande målskytt i historien om VM. Kommer du att försöka ta sig runt i Uljanovsk sin motståndare?

- Ärligt talat, första gången jag hörde talas om det, jag har inte ens någon aning om hur många mål i VM. Naturligtvis kommer jag att försöka göra så många mål, men personliga resultat jag tänker inte sätta i framkant. För mig, viktigare att laget vann. Dessutom, om Ryssland vinner för fjärde gången i rad, så jag kommer att bli den första världsmästare nio gånger.

http://hc-enisey.ru/articles/detail.php?id=580

Annons:
UllaNo
1/29/16, 2:00 PM
[VSK]
1/29/16, 2:52 PM
#2

Gissar på Hammarby.

Upp till toppen
Annons: