Kvalserien

Kalix till elitserien efter kvaldrama

2013-03-10 18:29 #0 av: VSK

Sen straff Sirius räddning

Kalix BF är tillbaka i elitserien efter en makalöst spännade avslutning på kvalspelet.
Sirius och Ljusdal lyckades rädda sig kvar i elitserien efter stor dramatik och sena avgöranden.

Kalix vann i Motala med 7-6 efter att Tommy Andersson slagit avgörandet på straff på tilläggstid. Oavgjort hade räckt för Kalix.
Samtidigt utspelades ett drama på Studenternas i Uppsala där Gripen Trollhättan hade elitserieplatsen fram till 93:e minuten. Gästerna ledde med 4-3 när Sirius fick straff.
Elitseriekontraktet hängde nu på straffskytten Pierre Roos. Han behöll lugnet och stänkte in 4-4 i nättaket bakom Gripens målvakt Jon Karlsson som hade storspelat hela matchen.

Källa: bandysverige

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-03-10 18:35 #1 av: GIKmio

Det är 90 mil till närmaste motståndarlag, bara runt hörnet anser dom i Kalix GladVi tar nattbussen ner. 

Skämt å sido. Vilka resekostnader för ett sånt lag.

Anmäl
2013-03-10 18:35 #2 av: VSK

Bara jag som inte förstår hur Ljusdal kunde gå förbi Örebro? ÖSK hade 2p och +8 mål till godo på Ljusdal Funderar

Enligt min matte så är det

Sirius, Kalix, Vetlanda och Örebro som spelar i elitserien 2013/2014.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-03-10 18:38 #3 av: VSK

Bandyförbundet brukar baka ihop det så att Kalix (i det här fallet) får schysstare spelschema och möter 2-3 lag borta i följd som ligger ganska bra till geografiskt sett.

Anmäl
2013-03-10 18:40 #4 av: VSK

Jag har mailat Staffan Jonsson på bandysverige. -får se om jag får svar Cool

Anmäl
2013-03-10 18:44 #5 av: GIKmio

Ljusdal hade 4 plusmål på Örebro.

Anmäl
2013-03-10 18:48 #6 av: VSK

inte enligt svenska bandy förbundets hemsida iaf. Cool

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.