Annons:
Etikettkvalserien
Läst 1667 ggr
[VSK]
3/10/13, 6:29 PM

Kalix till elitserien efter kvaldrama

Sen straff Sirius räddning

Kalix BF är tillbaka i elitserien efter en makalöst spännade avslutning på kvalspelet.
Sirius och Ljusdal lyckades rädda sig kvar i elitserien efter stor dramatik och sena avgöranden.

Kalix vann i Motala med 7-6 efter att Tommy Andersson slagit avgörandet på straff på tilläggstid. Oavgjort hade räckt för Kalix.
Samtidigt utspelades ett drama på Studenternas i Uppsala där Gripen Trollhättan hade elitserieplatsen fram till 93:e minuten. Gästerna ledde med 4-3 när Sirius fick straff.
Elitseriekontraktet hängde nu på straffskytten Pierre Roos. Han behöll lugnet och stänkte in 4-4 i nättaket bakom Gripens målvakt Jon Karlsson som hade storspelat hela matchen.

Källa: bandysverige

Annons:
[GIKmio]
3/10/13, 6:35 PM
#1

Det är 90 mil till närmaste motståndarlag, bara runt hörnet anser dom i Kalix 🙂Vi tar nattbussen ner. 

Skämt å sido. Vilka resekostnader för ett sånt lag.

[VSK]
3/10/13, 6:35 PM
#2

Bara jag som inte förstår hur Ljusdal kunde gå förbi Örebro? ÖSK hade 2p och +8 mål till godo på Ljusdal 🤔

Enligt min matte så är det

Sirius, Kalix, Vetlanda och Örebro som spelar i elitserien 2013/2014.

[VSK]
3/10/13, 6:38 PM
#3

#1

Bandyförbundet brukar baka ihop det så att Kalix (i det här fallet) får schysstare spelschema och möter 2-3 lag borta i följd som ligger ganska bra till geografiskt sett.

[VSK]
3/10/13, 6:40 PM
#4

Jag har mailat Staffan Jonsson på bandysverige. -får se om jag får svar 😎

[GIKmio]
3/10/13, 6:44 PM
#5

Ljusdal hade 4 plusmål på Örebro.

[VSK]
3/10/13, 6:48 PM
#6

inte enligt svenska bandy förbundets hemsida iaf. 😎

Annons:
[VSK]
3/10/13, 6:50 PM
#7

Hmmm

Svenska bandyförbundet hade inte uppdaterat tabellen *dåligt*

Nu har de iaf uppdaterat den och det är Ljusdal istället för ÖSK som spelar i finrummet nästa säsong.

Upp till toppen
Annons: